با صدای بلند هواکش‌های صنعتی چه کنیم؟

با صدای بلند هواکش‌های صنعتی چه کنیم؟

با صدای بلند هواکش‌های صنعتی چه کنیم؟

به طور کلی هر نوعی از یک سیستم هواکشی وظیفه و هدف مشخصی را بر عهده دارد. این هدف انتقال هوای آلوده از داخل به بیرون و انتقال هوای پاک از بیرون به داخل است.

هواکش‌ها بسته به ویژگی‌هایی که دارند انواع مختلفی دارند. هر کدام از هواکش‌ها در محیط‌های متنوعی به کار می‌رود. در بسیاری از محیط‌ها به هواکش‌هایی احتیاج داریم که مقاومت بیشتری در مقابله با جریان هوا داشته باشند. گاهی به هواکش‌هایی نیاز داریم که سر و صدای کمتری تولید کنند، این موقعیتی است که وسیله ای به نام هواکش صنعتی بی‌صدا کارایی به خصوصی دارد.

در بسیاری از محیط‌های اداری و غیر اداری به هواکشی نیاز داریم که حداقل صدای ممکن را تولید نماید. هواکش صنعتی بی‌صدا وسیله ای است که دقیقا این عمل را انجام می‌دهد.

به طور قطع هواکشی که در جلسه هیئت مدیره یک شرکت بزرگ استفاده می‌شود، با هواکشی که در کارخانه چسب سازی استفاده می‌شود بسیار متفاوت است. در محیط اول ما از هواکش صنعتی بی‌صدا استفاده می‌شود، در حالی که در محیط دوم از هر نوع هواکشی می‌توان استفاده کرد.

در محیط‌های اداری و مراکزی که انجام امور تمرکز بالایی را می‌طلبند و همچنین کارمندان در ارتباط مستقیم با ارباب رجوع قرار دارند از هواکشی استفاده می‌شود که صدای کمتری تولید کند.

هواکش صنعتی بی‌صدا هواکشی است که در مقایسه با سایر هواکش‌ها صدای پایین تری از خود تولید می‌کند.

بله درست است همه ی هواکش‌ها از خود صدا تولید می‌کنند اما میزان صدای تولیدی توسط هواکش صنعتی بی‌صدا بسیار پایین است. این صدا اندازه صدای محیط است و بعد از گذشت مدت بسیار کوتاهی گوش به آن عادت می‌کند و دیگر حس نمی‌شود.

میزان بلندی صدای یک هواکش صنعتی بی‌صدا را با واحدی به نام سون می‌سنجند.

هرچه سون یک هواکش صنعتی بی‌صدا کمتر باشد‌، صدای تولیدی از این وسیله کمتر خواهد بود.

برای مثال در خانه بین دی سی بل ۳۲ تا ۴۸ فقط ۱ یا ۳-۴ سون صدا توسط هواکش صنعتی بی‌صدا تولید می‌شود. این میزان از صدا در محیط شنیده نمی‌شود زیرا این میزان اندازه صدای خود محیط است در نتیجه در آن گم می‌شود. این کمترین میزان ممکن در تولید آلودگی صوتی است که توسط هواکش صنعتی بی‌صدا ثبت شده است.

این میزان در کارخانه‌ها و صنایع به ۲۵-۶۰ سون می‌رسد. بیشترین مقدار صدای تولید شده توسط یک هواکش صنعتی این مقدار می‌باشد. به همین دلیل است که به تازگی این مکان‌ها شروع به تعویض هواکش‌های معمولی خود با هواکش صنعتی بی‌صدا کرده اند.

تفاوت میزان آلودگی صوتی ایجاد شده توسط هواکش صنعتی بی‌صدا و هواکش معمولی بسیار زیاد است. به همین علت هواکش صنعتی بی‌صدا محبوبیت خاصی در بین هواکش‌ها دارد.

راهکار:

برای کاهش صدای هواکش در مقالات قبلی بطور مفصل صحبت کردیم و شما را بار راه‌هایی از قبیل باکس صدا گیر، کاهش دور موتور و … آشنا کردیم. اکنون می‌توانید و برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه باما تماس بگیرید.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست مرتبط