هواکش‌های صنعتی و کاربردهای آن

هواکش‌های صنعتی و کاربردهای آن

هواکش‌های صنعتی و کاربردهای آن

یکی از بهترین سیستم‌هایی که برای خنک کاری و خارج نمودن هوا در محیط‌های صنعتی به کار می‌رود، هواکش صنعتی می‌باشد. هواکش صنعتی از جمله دستگاه‌های مکانیکی است که برای به جریان درآوردن گاز و یا همان هوا در درون کانال و دودکش‌هایی که صنعتی هستند به کار گرفته می‌شود.

هواکش صنعتی :
در واقع شما باید بدانید که از این هواکش‌ها برای خنک کاری، تخلیه، انتقال و تهویه استفاده بسیاری می‌شود و بیشترین محیط‌هایی که از هواکش صنعتی استفاده می‌کنند محیط‌هایی می‌باشد که صنعتی هستند. این هواکش‌ها به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های متنوعی دارد، برای آشنایی بیشتر شما در ادامه برخی از مهمترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم تا اطلاعات شما در این مورد بیشتر شود.
انواع هواکش صنعتی از نظر اندازه :
همانطوری که بیان نمودیم هواکش صنعتی مانند بسیاری از تجهیزاتی دیگری که شما در صنعت از آنها استفاده می‌کنید دارای انواع مختلفی از نظر اندازه می‌باشد و از جمله مهمترین آن عبارت است از:
۱٫ هواکش بزرگ:
استفاده از این نوع هواکش صنعتی بیشتر برای برخی از موارد سنگین به کار می‌رود و زمانی که هوا و ذرات معلق در حجم زیادی در محیط صنعتی وجود داشته باشند باید از این هواکش استفاده شود. بسیاری از مراکز‌های بزرگی تجاری، صنعتی و … که مساحت زیادی دارند این نوع هواکش را انتخاب می‌کنند. البته باید بدانید که به جز ظرفیت هوادهی که در این هواکش وجود دارد ویژگی‌های دیگری هم قرار گرفته است و شما باید به این ویژگی‌ها هم در خرید هواکش صنعتی خود دقت بسیار زیادی داشته باشید. یکی از مهمترین مواردی که در خرید این هواکش باید به آن دقت داشته باشید گواهینامه استاندارد آن است که این گواهینامه هم خارجی و هم ایرانی باید باشد. اینکه این هواکش برقی باشد مزیت مهم آن به شمار می رود و به همین دلیل شما باید به برقی بودن آن دقت بسیاری داشته باشید. 
۲٫ هواکش کوچک:
همانطوری که از نام این هواکش صنعتی مشخص است، باید بدانید که از آن بیشتر در محیط هایی که کارکرد آن‌ها کم است استفاده می‌شود، به همین دلیل قیمت آن‌ها هم بسیار پایین تر است. نصب کردن و حمل این هواکش بسیار آسان می‌باشد و از آنجایی که تنوع بسیاری در آن وجود دارد شما در بسیاری از مکان ها می‌وانید آن را مورد استفاده قرار دهید. در بیشتر مدل‌هایی که این نوع هواکش صنعتی دارد باید بسته به اینکه نوع کارکرد آن چه می‌باشد برخی از ویژگی‌های مهم آن را مورد بررسی قرار دهید تا بهترین هواکش را خریداری نمایید. یکی از مهمترین ویژگی های آن کم صدا بودن می‌باشد، دیگری باز و بسته شدن دستگاه که بتوانید به راحتی آن را تعمیر کنید و فیلتر آن را تعویض نمایید، همچنین باید به مقاومت این هواکش‌ها در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی هم توجه بسیار زیادی داشته باشید.
نکاتی در خرید هواکش صنعتی:
اگر شما قصد دارید هواکش صنعتی را خریداری نمایید باید به برخی از نکات توجه بسیاری داشته باشید تا بر اساس آن نکات مشخص شده بهترین هواکش را خریداری نمایید. فردی که در زمینه شناخت هواکش‌های صنعتی اطلاعات زیادی دارد به شما می تواند کمک کند که شما بهترین نوع آن را خریداری کنید، به همین دلیل بهتر است با افرادی که تخصص دارند مشورت نمایید. شرکت مکنده دمنده به شما مشاوره رایگان خواهد داد. شما برای اینکه این هواکش‌ها را خریداری نمایید باید در ابتدا محیط مورد نظر خود را به متخصص اعلام نمایید و سپس نیازهایی که از یک هواکش می خواهید را بیان کنید تا یکی از بهترین آن‌ها را که برای شما و محیط مورد نظرتان مناسب تر است را انتخاب و خریداری نمایید.
مزایای استفاده از هواکش صنعتی:
بدون شک بسیاری از شما به خوبی می‌دانید در محیط هایی که ماشین آلات و آلودگی صنعتی وجود دارد باید از هواکش صنعتی استفاده شود، چرا که این هواکش‌ها به خوبی می‌توانند محیط را تمیز کنند. البته که در محیط‌های خانگی هم به این هواکش ها بسیار نیاز دارید ولی وجود این هواکش‌ها در محیط های صنعتی ضروری تر می‌باشد. برخی از مهمترین مزیت‌هایی که یک هواکش صنعتی دارد و شما می‌توانید با دانش و اطلاعات در مورد این مزایا آن را تهیه کنید عبارت می باشد از:
۱٫ آلودگی‌هایی که در محیط وجود دارد تا حد بسیار زیادی از بین می‌رود و یا کاهش پیدا می‌کند، چرا که این هواکش‌های صنعتی به خوبی می‌توانند هوای آلوده را جذب کنند و به بیرون از محیط بفرستند.
۲٫ احتمال وقوع آتش سوزی در محیط‌های صنعتی به دلیل وجود ماشین آلات بسیار زیاد و شدت گرما، تا حد زیادی امکان دارد رخ دهد. ولی با استفاده از هواکش صنعتی در این محیط‌ها شما می‌توانید از بروز آتش سوزی و یا انفجار جلوگیری کنید 
۳٫ یکی از مهمترین مزیت‌هایی که در این هواکش‌های صنعتی وجود دارد این است که هوای بیرونی را که یک هوای تازه و سالم می‌باشد به درون محیط وارد می سازد و این امر موجب می‌گردد که شما در محیط مورد نظر خود همیشه هوای تازه داشته باشید.
 ۴٫ رطوبت و سطح دما از جمله مهمترین ویژگی‌هایی می‌باشد که یک محیط صنعتی و یا هر محیط دیگری باید داشته باشد، شما با استفاده از انواع هواکش صنعتی می‌توانید رطوبت و سطح دما را تا حد بسیار زیادی حفظ کنید و آن را در میزان و اندازه‌ای که دلخواه تان می باشد در ساختمان نگه دارید. 
عوامل موثر در انتخاب بهترین هواکش صنعتی :
بدون شک شما پیش از اینکه هر تجهیزاتی را خریداری نمایید باید اطلاعات خود را در مورد آن افزایش دهید، بر همین اساس هنگام خریداری هواکش صنعتی هم باید بدانید عوامل بسیار مهمی وجود دارد که شما باید به آن هم دقت داشته باشید و این عوامل عبارت می باشد از:
۱٫ ابعاد هواکش مورد نیاز شما یکی از مهمترین نکاتی می‌باشد که باید به آن دقت داشته باشید، همانطوری که در ابتدا بیان نمودیم هواکش صنعتی در دو نوع بزرگ و کوچک وجود دارد و شما باید یکی از آن‌ها را که بیشتر برای محیط مورد نظرتان مناسب است را تهیه کنید. به همین دلیل زمان خرید هواکش به ابعاد آن توجه بسیار زیادی داشته باشید.
۲٫ کاربرد مورد نیاز شما که از هواکش‌های صنعتی می‌خواهید داشته باشید هم امر بسیار مهمی می‌باشد و شما باید به این مورد دقت بسیار زیادی داشته باشید. اینکه شما از هواکش‌های چه میزان ظرفیت و انرژی می‌خواهید دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد و شما باید به این امر توجه بسیاری کنید تا بهترین هواکش را خریداری نمایید.
۳٫ توان الکتریکی در هواکش صنعتی هم امر بسیار مهمی می‌باشد و شما باید به آن توجه بسیار زیادی داشته باشید، چرا که اگر شما می‌خواهید هواکش‌های بزرگی را تهیه کنید باید توان الکتریکی آن‌ها هم برای فضا و مساحت زیاد بالا باشد. در غیر این صورت و اگر شما بخواهید آن‌ها را برای محیط‌های کوچک در نظر بگیرید باید بدانید که نیازی حتما توان الکتریکی آنها بسیار بالا باشد. 
۴٫ مقدار جریان هوایی که برای محیط مورد نظر شما نیاز است هم یکی از موارد و عوامل بسیار مهمی به شمار می رود که باید در انتخاب و خرید هواکش‌های صنعتی به آن توجه زیادی داشته باشید. برخی از هواکش‌هایی که اندازه کوچک دارند جریان های کمی را وارد می‌سازند، به همین دلیل از آن بیشتر برای محیط های استفاده می‌کنند که اندازه و مساحت کمی دارند.
۵٫ جریان هوا به پارامترهای متفاوتی بستگی دارد که بازده و فشار از جمله مهمترین این پارامترها به شمار می‌رود. بر همین اساس عامل دیگری که در انتخاب هواکش صنعتی نقش دارد و شما باید به آن هم توجه بسیار زیادی داشته باشید بازده و فشار آن می‌باشد. 
انواع هواکش صنعتی از نظر عملکرد و قدرت:
هواکش صنعتی از نظر عملکرد و قدرتی که از خود نشان می‌دهد دارای انواع مختلفی می‌باشد و به همین دلیل شما باید با انواع آن آشنایی داشته باشید که مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از:
۱٫ هواکش‌های فشار بالا:
از هواکش صنعتی که فشار بالا می‌باشد، به طور معمول در مکان‌هایی استفاده می‌شود که کاربرد روزانه دارد و همچنین باید بدانید آن مکان بدون شک باید صنعتی باشد. در ساخت این نوع از هواکش‌ها از پره‌هایی استفاده نموده اند به جلو خم شده است و پره‌های دیگری هم به عقب ایستاده است. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که در این نوع هواکش‌ها وجود دارد و بسیار مهم است، تولید فشار بالای آن می‌باشد، اما باید بدانید حجمی را که جابجا می‌کند تا حدودی کم است. صدای این نوع از هواکش صنعتی زمانی که کار می کند بسیار کم است و به همین دلیل بازده زیادی هم دارد و بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. فشاری که در سیستم هواکش وجود دارد به وسیله ای نوع از هواکش های صنعتی به خوبی تامین می‌شود و به همین دلیل است که به آن فشار بالا می‌گویند. 
۲٫ هواکش های جریان محوری:
یکی دیگر از انواع هواکش صنعتی که در صنعت از آن استفاده زیادی می‌شود هواکش‌های جریان محوری است که جریان هوا در درون این هواکش به صورت موازی حرکت می‌کند و به همین دلیل تغییری در حرکت کردن جریان هوا به وجود نمی‌آید. فن‌هایی را که در این نوع از هواکش های صنعتی به کار می رود به طور معمول به عنوان فن‌های پروانه‌ای نیز می‌شناسند. ابعاد این‌نوع از هواکش صنعتی را هم بر اساس مکان و محیطی که شما می‌خواهید از آن استفاده کنید تغییر می‌دهند، به همین دلیل تیغه‌های آن هم تغییر پیدا می‌کند که آن‌ها هم شکل‌های متنوعی دارند.
توان ورودی که باید وارد این هواکش‌ها شود تا حدودی این است و به همین دلیل از آن به عنوان یکی از فن‌های کارآمد نام می‌برند. در فشارهای استاتیک بالا هم از آن استفاده بسیار زیادی می‌شود. استفاده کردن از این نوع هواکش‌های صنعتی بیشتر در فرآیندهای صنعتی می‌باشد که باید حجم جریان هوا در آن بسیار بالا باشد. برخی از افرادی که می‌خواهند از این هواکش صنعتی در فشارهای بالا که استاتیک می‌باشد استفاده کنند، می‌توانند سفارش خود را ثبت نمایند تا سیستم نصب و تولید هواکش آن‌ها بر اساس فشار بالا تنظیم شود. بر اساس جریان ورودی که در این هواکش وجود دارد فن‌های آن را سازندگان به صورت چند مرحله‌ای و یا تک مرحله‌ای طراحی می‌کنند که از این طریق شدت و سرعت جریان هوا به درستی مشخص می‌شود. 
برای مشاهده و خرید انواع هواکش صنعتی آکسیال (محوری) به اینجا کلیک کنید.
۲٫ هواکش سانتریفیوژ:
سرعت جریان پیدا کردن ورودی هوا در این نوع هواکش صنعتی به وسیله پروانه ای که در آن نصب کرده اند بسیار بالا و زیاد می‌باشد. زمانی که جریان هوا در این هواکش‌ها شروع به کار می‌کند به صورت محوری به درون پروانه‌هایی که در هواکش وجود دارد وارد می‌گردد ، اما در ادامه مسیر خود ۹۰ درجه جهت خود را تغییر می دهد و از فن به صورت شعاعی خارج می‌گردد. ایجاد کرد فشار بالا در این هواکش صنعتی نقش بسیار زیادی دارد و تیغه‌هایی هم که در این هواکش وجود دارد طبقه بندی می‌شوند.
برای مشاهده و خرید انواع هواکش سانتریفیوژ (اگزاست فن) به اینجا کلیک کنید.
از آنجایی‌که این هواکش ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند باید بدانید که در انواع متعددی تولید می‌شوند و قابلیت‌های بسیار زیادی نیز دارند. در سیستم‌هایی که مقاومت استاتیک آنها بسیار بالا می‌باشد از این نوع هواکش صنعتی استفاده بیش از حدی می‌گردد. به همین دلیل بیشتر افرادی که فرآیند ساخت مواد شیمیایی، تولید سیمان و … دارند باید از این نوع هواکش‌های صنعتی استفاده کنند. در بیشتر محل‌هایی که شما نیاز دارید جریان هوا با سرعت بسیار بیشتری در درون هواکش وجود داشته باشد بدون شک باید از این هواکش استفاده کنید.
برای دریافت مشاوره رایگان و خرید با ما تماس بگیرید.
منبع: کولاک فن

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست مرتبط