بهترین تولید کننده هواکش صنعتی در ایران

بهترین تولید کننده هواکش صنعتی در ایران

بهترین تولید کننده هواکش صنعتی در ایران

بهره‌مندی از هوای پاک و بدون هیچ گونه آلاینده‌ای، حق طبیعی هر فرد چه در محیط زندگی و چه در محل کار است. برای این منظور خصوصا در مکآن‌های صنعتی مانند کارخانه‌ها یا کارگاه‌ها می‌بایست از سیستم تهویه هوای صنعتی استفاده کرد تا افرادی که در این محل‌ها مشغول به کار هستند نه تنها آسیبی نبینند، بلکه با ایجاد هوای مناسب، راندمان کار را به مقدار زیادی افزایش داد.

چرا هواکش صنعتی

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که بشر در طول زندگی خود به آن احتیاج دارد، هوای پاک و بدون آلودگی است. برای این منظور بشر به فکر اختراع وسیله‌ای افتاد تا بتواند به کمک آن هوا را تصفیه کند و تمامی‌آلودگی‌های موجود در آن را از بین ببرد و به گردش هواش پاک در محیط کمک کند. به همین دلیل دستگاه‌های تهویه‌ی مطبوع، تصفیه‌ی هوا و هواکش‌ها را ابداع کرد. دستگاه‌هایی که کار آن‌ها تصفیه کردن و به جریان انداختن  و یا جابجایی هوای تازه با هوای مرده است. سیستم تصفیه هوا و هواکش صنعتی فقط در محل‌های مسکونی و برج‌ها، ساختمآن‌ها و … مورد استفاده قرار نمی‌گیرند بلکه در صنعت‌های مختلف از جمله پالایشی، پتروشیمی، صنایع فولادی، سیمانی، انواع مختلف کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی، بیمارستآن‌ها و … حال می‌خواهد پیشرفته باشد یا معمولی، تولید در ابعاد کم باشد یا زیاد، همه و همه بسیار مورد نیاز و بهره برداری هستند. در تمامی‌این صنایع و مکآن‌ها بهره گیری از یک سیستم تهویه صنعتی امری الزامی‌بوده و و در قالب‌های مختلف مانند فن، هواکش‌های صنعتی، اگزاست فن، سانتریفیوژ و … در مکآن‌های مختلف بسته به نیازی که دارند استفاده می‌شوند. در حال حاضر نیز با توجه به پیشرفت تکنولوژی تمامی تولیدکنندگان هواکش صنعتی بر آن هستند تا با بهره گیری از این فناوری‌ها بتوانند دستگاه‌های جدید و کارآمدتری ساخته و این تکنولوژی‌ها را توسعه دهند.

هواکش صنعتی چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد تولیدکنندگان هواکش صنعتی صحبت کنیم، لازم است بدانیم که اصلا هواکش صنعتی چیست؟ در مقاله‌های قبلی بسیار درمورد این موضوع صحبت شده و انواع هواکش صنعتی را بررسی کردیم یکی از انواع هواکش‌ها همین هواکش صنعتی است، همانطور که از نامش پیداست، در محیط‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاری که انجام می‌دهد این است که هوایی را که در مراکز صنعتی آلوده شده و حاوی دوده یا سایر گازهای خطرناک و آلاینده است را جابجا می‌کند. این دستگاه‌ها در دو نوع اصلی دارای محور (هواکش آکسیال) و نیز گریز از مرکز (هواکش سانتریفیوژ) به تولید می‌رسند و می‌توان آن‎ها را از جمله مهمترین وسیله‌های مورد استفاده در تمامی‌مکآن‌های صنعتی به شمار آورد. این امر به این علت است که عموما دستگاه‌های صنعتی موجود در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و غیره در حین انجام کار مقدار زیادی گرما تولید می‌کنند و همچنین در کنار این گرما برخی از مواد آلاینده نیز به وجود می‌آیند که برای حفظ سلامتی کارکنان این محل‌ها نیاز به سیستم تهویه صنعتی است.

آشنایی مختصر با هواکش صنعتی

همانطور که بالاتر گفته شد یکی از ضروری ترین وسیله‌هایی که می‌بایست در مکآن‌های صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد هواکش‌های صنعتی هستند. این دستگاه‌ها داراری مزیت‌های بسیار زیادی برای محلی که در ان قرار گرفته اند دارند و هر جایی اعم از کارخانه، کارگاه و غیره استفاده‌ی منحصر بفرد خودشان را از این دستگاه‌ها دارند. هواکش‌های صنعتی برای جاهای گوناگونی اعم از استفاده در شیمیایی، پزشکی، خودروسازی، کشاورزی، معادن، رستورآن‌ها، ساختمان سازی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند تا برای فضای آن محل هوای مطبوعی به ارمغان بیاورند و هواهای آلوده را از محل خارج کنند. البته علاوه بر صنعت‌هایی که پیشتر در مورد آن‌ها حرف زدیم در برخی مکآن‌های دیگر مانند باشگاه‌های ورزشی، پارکینگ‌ها، انبارهای بزرگ و … هم از این دستگاه‌ها که به وسیله تولیدکنندگان هواکش صنعتی، به تولید می‌رسند بهره گرفت؛ چرا که هیچ چیزی مهم تر از هوای پاکیزه و فاقد آلودگی برای یک محیط نیست.

از هواکش‌های صنعتی در کجاها می‌توان بهره گرفت؟

کاری که تولید کننده هواکش صنعتی از آن انتظار انجام دارد، این است که هوای آلوده را با در سریع‌ترین زمان ممکن از محیطی که در آن قرار دارد خارج کند. این امر بسیار مهم بوده و سبب حفظ سلامتی و پایین آمدن ریسک ابتلای کارکنانی که در این محیط‌ها حضور دارند به انواع بیماری‌ها می‌شود و راندمان کاری را به شدت بالا می‌برد. پس هیچ‌گاه نباید نقشی که این دستگاه‌ها در کارخانه‌ها، یا کارگاه‌های صنعتی و غیره بازی می‌کنند را دست کم گرفت.

هواکش‌های صنعتی، هوای آلوده و سرشار از آلاینده و دود و گرمای موجود در یک فضای بسته‌، با ابعاد بالا به سمت خارج هدایت کرده و در عوض این هوای آلوده هوایی پاکیزه و تازه را به محیط وارد می‌کند. حتی می‌توان از این دستگاه‌ها برای رفع رطوبت و یا سرد کردن محیط در محل انجام پروژه‌های ساختمانی هم بهره گرفت. یکی دیگر از مکآن‌هایی که از این وسیله استفاده‌ی بسیاری می‌برند باشگاه‌های ورزشی هستند. در این مکآن‌ها به علت جنب و جوش زیاد و تنفس و تعرق میزان رطوبت و گرمای زیادی در هوا موجود است که برای رفع آن‌ها از هواکش‌های صنعتی استفاده می‌کنند. مکان دیگری که استفاده از هواکش‌های صنعتی در آن‌ها معمول است کارخانه‌هایی است که گرمای زیادی تولید می‌کنند و در عین حال نیز بنا به دلایلی نمی‌توان در آن‌ها از انواع خنک کننده‌ها مانند کولر استفاده کرد. همچنین به علت دمای بالای هوا در آن محل امکان از کار افتادن دستگاه‌ها و متوقف شدن خط تولید هم وجود دارد. در نتیجه آن‌ها این دستگاه را از تولیدکنندگان هواکش صنعتی خریداری کرده و در مکان خود نصب می‌کنند و از مزایای آن بهره مند می‌شوند. از جمله محل‌های دیگری که از این دستگاه‌ها به منظور رفع رطوبت محیط بهره می‌برند می‌توان به گلخانه‌ها، استخرها و مراکز آبی و درمان به وسیله‌ی آب و حتی حمام‌های عمومی‌اشاره کرد. در برخی محیط‌ها مانند رستوران‌ها، کترینگ‌ها، مرکزهای پخت غذا در تعداد بالا و حتی کارخانه‌هایی که در کار پخت و پز غذا هستند از هواکش‌های صنعتی به منظور حذف دود و بوی خوراک‌ها و حتی بخار ناشی از تولید غذا بهره می‌گیرند. پس همانطور که می‌بینید هواکش‌های صنعتی که به تولیدکنندگان هواکش صنعتی طراحی و تولید می‌شوند از اهمیت زیادی برخوردار بوده و نقش مهمی‌را در حفظ سلامت انسان‌ها در محیط‌های کاری و حتی زندگیشان بازی می‌کند.

هواکش‌های صنعتی در چه کلاس‌هایی طراحی و تولید می‌شوند؟

تولیدکنندگان هواکش صنعتی معمولا این دستگاه را با توجه به استفاده‌ای که قرار است از آن بشود در نمونه‌های مختلف و در سایزهای متفاوتی به تولید رسانده و به بازار عرضه می‌کنند. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای هواکش‌های صنعتی ابعاد آن‌ها است که سایز آن‌ها را با در نظر گرفتن مکانی که بنا است هواکش در آنجا قرار بگیرد طراحی می‌کنند. با توجه به اسم این دسته از هواکش‌ها معلوم می‌شود که بیشترین استفاده از آن‌ها در ابعاد صنعتی و در فضاهایی بزرگ تا بسیار بزرگ است. تولیدکنندگان هواکش صنعتی این دستگاه‌ها را بر اساس ابعاد آن و همچنین قدرتی که برای تصفیه ی هوا دارد در سه کلاس مختلف طراحی می‌کنند. این طراحی طبقه بندی شده به وسیله‌ی انجمن جنبش و جابجایی هوا که با نام AMCA هم شناخته می‌شود صورت گرفته است. هرقدر عددی که برای کلاس هواکش صنعتی ارائه می‌شود بیشتر باشد این دستگاه کارایی بهتری داشته و قوی‌تر است و البته در عین حال قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. در حالی که هرچه این عدد کوچکتر باشد قیمت آن کمتر بوده اما کارایی و قدرت آن نیز کمتر می‌شود و البته بهتر است از این دست هواکش‌ها برای فضاهایی که از نظر ابعاد خیلی بزرگ نیستند استفاده شود. حتی برخی نمونه‌های کلاس پایین این دستگاه‌ها وجود دارند که آنقدر از نظر سایز کوچک هستند که می‌توان آن‌ها را حمل کرد و اصطلاحا پرتابل هستن. معمولا از این دستگاه برای پاکسازی مکان‌هایی که ابعاد خیلی بزرگی دارند و نیاز است در آن‌ها هوا جابجا شود استفاده می‌کنند. پس یکی از نکته‌های مهمی‌که در خرید هواکش صنعتی از تولیدکنندگان هواکش صنعتی باید مورد توجه قرار گیرد ابعاد فضایی است که قرار است هواکش در آنجا مورد استفاده قرار بگیرد.

انواع مختلف هواکش‌های صنعتی کدام هستند؟

تولیدکنندگان هواکش صنعتی این دستگاه را بر اساس فاکتورهای مختلفی در انواع مختلف به تولید می‌رسانند. دو تا از مهم‌ترین این فاکتورها عبارت هستند از: چگونگی نصب آن‌ها و نیز مکانی که قرار است در آنجا مورد بهره گیری قرار بگیرند. از جمله انواع هواکش‌های صنعتی می‌توان به مواردی که در زیر آورده شده اند اشاره کرد:

هواکش صنعتی از نوع داراری پایه‌های زمینی

هواکش از نوع قابل نصب روی دیوار که میتوان آن را هم روی دیوارها و هم روی پنل‌ها نصب کرد.

هواکش‌های کانالی

هواکش‌های دمنده

همانطور که گفته شد تولیدکنندگان هواکش صنعتی مانند شرکت مکنده دمنده انواع مختلف این دستگاه را با کاربردها و کارایی‌های مختلفی تولید می‌کنند اما این شما هستید که می‌بایست با توجه به انتظاری که از دستگاه دارید، کاربردی که برای آن در نظر گرفته اید و نیز مساحت فضایی که قرار است هواکش را در آنجا مورد استفاده قرار دهید نوع مناسب هواکش صنعتی را انتخاب کنید. مثلا اگر مکان شما به صورتی است که روی دیوار آن جایی برای نصب هواکش نیست می‌توانید از هواکش‌های صنعتی پایه دار استفاده کنید. چرا که این نوع از هواکش‌ها لازم نیست محل خاصی برای نصب داشته باشند و روی پایه ی خود قرار می‌گیرند. به طور کلی هواکش‌های پایه دار زمینی را می‌توان به عنوان یکی از کارآمدترین و در عین حال با قابلیت بالای وفق دادن در نظر آورد چون قادر هستیم تا آن‌ها را در هر فضایی که بخواهیم برای منتقل کردن هوای آلوده به بیرون یا رفع رطوبت محیط و خنک کردن آن مورد استفاده قرار دهیم.اما کم تطبیق ترین این هواکش‌ها مدل‌های دیواری هستند که برای نصب شدن حتما احتیاج به یک دیوار دارند.

قیمت هواکش صنعتی بر چه اساسی معین می‌شود؟

معمولا تولیدکنندگان هواکش صنعتی این هواکش‌ها را بر اساس عامل‌های مختلفی قیمت گذاری می‌کنند. در ادامه به برخی از این عامل‌های موثر بر قیمت هواکش صنعتی می‌پردازیم:

نوع هواکش صنعتی

بهره مندی یا عدم بهره مندی هواکش از توانایی چرخش در جهت عکس

برند هواکش صنعتی و شرکت تولید کننده‌ی آن

فضایی که هواکش صنعتی می‌تواند آن را ساپورت کند

مواد سازنده‌ی به کاررفته برای بدنه‌ی هواکش صنعتی

سطح کیفی هواکش صنعتی

مزیت‌های بهره گیری از هواکش‌های صنعتی چیست؟

استفاده از هواکش‌های صنعتی اگر به درستی انجام شود و همچنین هنگام انتخاب آن‌ها، آن را درست و متناسب با مکانی که در اختیار داریم و نیز شرایط آن برگزینیم می‌تواند دارای مزیت‌های مختلف و متعددی برای ما باشد. مهم‌ترین حسن این هواکش‌های صنعتی که در عین کاربرد آن‌ها هم محسوب می‌شود تمیز کردن هوای محیطی است که در آن قرار گرفته است. این دستگاه‌ها هرچه مواد آلوده کننده، ذره‌های معلق موجود در هوا، دود و همچنین تمامی‌بوهای بد و غیر قابل تحمل و تنفس و غیره را از هوای محیط گرفته و به سمت بیرون هدایت می‌کنند و در عوض هوای سالم و پاکیزه را به محیط می‌آورند. یکی دیگر از مزیت‌های دستگاه‌های هواکش صنعتی خنک کردن محیطی است که در آن قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، هواکش‌های صنعتی قادر هستند رطوبتی که در محیط وجود دارد را هم گرفته و محیطی خشک و بدون نم و رطوبت به وجود آورند. همانطور که گفتیم تولیدکنندگان هواکش صنعتی این دستگاه‌ها در انواع مختلفی طراحی کرده و به بازار عرضه می‌کنند و هر کدام از این انواع کارایی و مزیت منحصر به خود را خواهند داشت.

برای خرید و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

منبع: کولاک فن

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست مرتبط