الزامات تهویه سالن بدنسازی

الزامات تهویه سالن بدنسازی

الزامات تهویه سالن بدنسازی

ایجاد تهویه سالن بدنسازی از جمله اقدامات لازم و ضروری برای ‌این دسته از اماکن محسوب می‌گردد؛ زیرا…

همه آنچه که قرار است درباره تهویه سالن بدنسازی بدانید!
درست است وجود تجهیزات ورزشی کاملاً و بی نقص، محیط پاکیزه و بهداشتی و همچنین داشتن مربی حرفه‌ای و با تجربه از الزامات یک سالن بدنسازی ‌ایده‌آل است. اما اگر چنین فضایی با تمامی ‌‌این امکانات و محاسن، تهویه سالم و مناسبی نداشته باشد بدون شک نمیتواند به عنوان مکانی ‌ایده‌آل و مناسب جهت ورزش معرفی شود. بدون وجود تهویه سالن بدنسازی، نه تنها حس فعال بودن از مراجعه کنندگان گرفته می‌شود بلکه نوعی دل‌زدگی و خستگی بسیار نیز به آنان دست می‌دهد. ما در‌این بخش از نوشتار خود می‌خواهیم به طور مفصل درباره تهویه سالن بدنسازیصحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

تهویه سالن بدنسازی چیست؟
ایجاد تهویه سالن بدنسازی از جمله اقدامات لازم و ضروری برای ‌این دسته از اماکن محسوب می‌گردد. از آنجایی که میزان دی اکسید کربن در هوای آزاد چیزی حدود ۳۹۰PPM می‌باشد و‌این مقدار در مکانهایی مانند سالنهای ورزشی و بدنسازی به خاطر فعالیت بیش از حد ورزشکاران افزایش می‌یابد در نتیجه به موجب خطرناک بودن چنین مقدار دی اکسید کربن، وجود و نصب تهویه سالن بدنسازی لازم و ضروری است. چرا که اگر چنین سیستمی ‌در‌این فضاها‌ ایجاد نگردد باعث می‌شود تا مقدار کربن CO2 تولید شده بر اثر فعالیت ورزشکاران به بالاترین حد ممکن برسد و زمینه را برای پیدایش بسیاری مشکلات تنفسی خفیف تا شدید افراد حاضر در‌این مکانها فراهم می‌آورد.

به طور کلی برای‌ایجاد تهویه سالن بدنسازی پارامترهای مختلفی دخیل هستند که از جمله مهم ترین آنها می‌توان به ساخت و اجرای سیستم تهویه صنعتی اشاره کرد. نصب‌این نوع سیستم در فضاهای سرپوشیده همانند سالنهای ورزشی و بدنسازی با‌ایجاد طرحی به شیوه حرکت شناور و رفت و برگشت هوا همراه است. فرقی نمی‌کند از هواکش های مکنده استفاده شود یا فنهای دمنده را نصب کرد. در هر صورت وجود یکی از آن‌ها به منظور حذف هر نوع ذرات زیر و درشت گرد و غبار، ‌ایجاد هوای مطبوع و دلپذیر الزامی‌است

چرا تهویه سالن بدنسازی از اهمیت بسیاری برخوردار است؟

یکی از عمده ترین سؤالاتی که در رابطه با تهویه سالن بدنسازی ممکن است ذهن بسیاری را به خود مشغول کند‌ این است که چرا نصب چنین دستگاهی به عنوان اولویت های‌این مراکز به حساب می‌آید؟ تحقیقات زیادی نشان داده است که همواره ورزشکاران در برابر آلودگی هوا بسیار آسیب پذیر تر از سایر افراد هستند. زیرا به خاطر ورزش کردن ‌این دسته از افراد، نرخ تنفس آنان از حالت معمولی افزایش می‌یابد. از طرفی هم دما و رطوبت تحت کنترل از جمله پارامترهای بسیار مهمی‌هستند که هیچگاه نباید آن‌ها را نادیده گرفت. نصب درست و استاندارد تهویه سالن بدنسازی در‌این گونه فضاهای سرپوشیده مانع از ورود ذرات بسیار زیر به بدن می‌شود. در نتیجه از ورود انواع آلایندهها و هوای نامطبوع به داخل ریهها جلوگیری می‌شود. از دیگر مزایای بهره مندی از‌این سیستم می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • جلوگیری از رشد قارچها و کپکهای مختلف به علت حذف رطوبت هوا توسط تهویه باشگاه بدنسازی
  • جلوگیری از پیشرفت باکتریها و ویروسها در باشگاه بدنسازی
  • کاهش هزینههای مصرف انرژی
  • کارایی بیش از حد دستگاه تهویه سالن بدنسازی برای بهبود شرایط
  • تهویه کافی هوای باشگاه و جلوگیری از تجمع گاز خطرناک CO2

ویژگیهای دستگاه تهویه سالن بدنسازی
می‌توان گفت با نصب و راه اندازی تهویه باشگاه بدنسازی، تأمین رطوبت و دمای مناسب از یک سالن به سالن دیگری متغیر است. اما بد نیست بدانید که استفاده از‌این نوع سیستم ‌ایجاد هوای مطبوع نه تنها به راحتی و نگهداری فضاهای سرپوشیده کمک می‌کند بلکه سلامت و بهداشت ساختمان و ساختار آن را به بهترین شکل ممکن حفظ می‌نماید. به علاوه تهویه باشگاه بدنسازی می‌تواند محیطی راحت و مفرح را برای ورزشکاران فراهم نموده و از هدر رفتن انرژی به خارج از سالن جلوگیری به عمل می‌آورد. ماحصل تمامی ‌این عوامل، افزایش میزان رضایت و استقبال ورزشکاران را به همراه دارد.


شرکت مکنده دمنده نیز با توجه به مهارت های تخصصی از مشاوره، محاسبه، طراحی و نصب و راه اندازی کلیه‌ی سیستم‌های تهویه صنعتی به خوبی می‌تواند شما را در زمینه‌ی کارکرد تا انتخاب انواع هواکش صنعتی راهنمایی نماید.

برای دریافت مشاوره رایگان همین الان تماس بگیرید.

 منبع: کولاک فن

 

 

 

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست مرتبط