قیمت و کارایی هواکش صنعتی بی صدا

قیمت و کارایی هواکش صنعتی بی صدا

قیمت و کارایی هواکش صنعتی بی صدا

هواکش صنعتی بی‌صدا در مقایسه با سایر هواکش‌ها وظیفه‌ای مشابه دارد. حتی هواکش صنعتی بی‌صدا هم شکل و ظاهری مشابه با سایر هواکش‌ها دارد. اما تفاوت‌هایی نیز بین هواکش صنعتی بی‌صدا وجود دارند.

به طور کلی هواکش صنعتی بی‌صدا تفاوت خاصی با سایر هواکش‌ها ندارد. اما هواکش صنعتی بی‌صدا علاوه بر تولید کمتر آلودگی صوتی، آپشن‌های دیگری نیز دارد که تفاوت چندانی با هواکش‌های صنعتی دیگر ایجاد نمی‌کنند.

هواکش صنعتی بی‌صدا دارای سایلنسر و باکس آکوستیک است. همچنین هواکش صنعتی بی‌صدا در مقایسه با هر نوع دیگری از هواکش‌ها، پروانه‌های کوچکتر با سرعت چرخشی کمتر دارد.

قیمت هواکش صنعتی بی‌صدا برحسب تعداد دور پروانه‌ها و نیز اندازه پروانه‌ها متغیر است.

در هواکش صنعتی بی‌صدا هرچه اندازه پروانه و تعداد دور بیشتر باشد صدای تولیدی نیز بیشتر است. البته چنانچه دیواره این هواکش دارای عایق بندی مناسب باشد می‌توان این میزان صدا را نیز کنترل کرد.

کارایی این قطعه در مکان‌هایی بالا می‌باشد که نیاز به سکوت مطلق باشد.

هواکش صنعتی بی‌صدا در مکان‌هایی از جمله بانک‌ها، مدارس ، دانشگاه‌ها، منازل و … استفاده می‌شود. زیرا در این مکان‌ها کارکنان به طور مستقیم در ارتباط با ارباب رجوع و مشتریان هستند و همچنین فعالیت‌هایی در این محل صورت می‌گیرد که به سکوت نیاز دارند. در چنین حالتی هواکش صنعتی بی‌صدا یک وسیله کاربردی است.

در خرید هواکش صنعتی بی‌صدا توجه داشته باشید که اصل بودن کالا بسیار مهم است.

هواکش صنعتی بی‌صدا رنج قیمت ندارد زیرا این وسیله خود دارای انواع مختلف با قیمت مختلف است.

در خرید هواکش صنعتی بی‌صدا حتما میزان صدای تولیدی را از فروشنده بپرسید. از آنجایی که هواکش صنعتی بی‌صدا به سرویس و نگهداری نیاز دارد، آن را از شرکتی خریداری نمایید که پشتیبانی مناسبی ارائه دهد.

سیستم تهویه هوای ساختمان عملکرد چندان پیچیده ای ندارند. آن‌ها هوای آلوده و کثیف را از محیط خارج کرده، و هوای تمیز و پاکیزه را وارد ساختمان می‌کنند.

 

هواکش صنعتی بی صدا

هواکش صنعتی بی صدا‎ یکی از انواع هواکش‌های صنعتی است. به صورت کلی، هواکش‌ها را می‌توان یکی از تجهیزات مورد استفاده در امر تهویه هوای ساختمان در نظر گرفت. اگرچه سیستم‌های تهویه مختلفی،‌ مانند هواکش‌های صنعتی ساده، هواکش صنعتی بی صدا، هواکش‌های دیواری و … وجود دارند و هرکدام از آن‌ها نیز برای هدف خاصی استفاده می‌شوند، ولی کماکان سازوکار کلی این دستگاه تهویه تغییری نکرده است: خروج هوای آلوده و وارد کردن هوای پاک. متغیرهای اصلی این دستگاه‌های تهویه و هواکش‌های صنعتی بسته به کاربرد آن هواکش و حجمی‌از هوا که باید جابجا کند متفاوت است. البته ملاحظات دیگری نیز هنگام خرید هواکش صنعتی وجود دارند، در میان آن‌ها می‌توان به مقاومت دستگاه در برابر جریان هوا و میزان صدای تولید شده توسط هواکش اشاره کرد. مورد دومی‌که اشاره شد، منجر به تولید هواکش صنعتی بی‌صدا شده است. این هواکش‌ها همانطور که از نامشان پیداست،‌ بدون تولید صداهای مزاحم کار می‌کنند.

 

میزان صدا تولید شده در هواکش صنعتی بی صدا

میزان صدایی که تولد یک هواکش صنعتی تولید می‌شود حتماً باید با دقت اندازه گیری شده و در محدوده مجازی قرار بگیرد. از همین جهت است که اقدام به ساخت انواع هواکش صنعتی بی‌صدا نیز شده است تا از آن‌ها برای مکان‌هایی استفاده شود که کوچک ترین صدا و آلودگی صوتی قابل پذیرش نیست. در صنعت تولید هواکش، واحد مشترکی که از آن برای توضیح میزان صدای تولید شده توسط یک هواکش استفاده می‌شود، «سون» نام داد. به عنوان یک مثال ملموس و عملی، بلندی صدای ۱ سون برابر با صدایی است که از فاصله‌ی ۵ قدمی‌یک یخچال کم صدا ممکن است بشنوید. سون یک واحد خطی برای اندازه گیری سطوح مختلف فشار و صدا است. یعنی صدایی که در مرحله ۱۰ سون باشد، ۲ برابر صدایی که در مرحله ۵ سون باشد بلند‌تر است. همانطور که بیان شد، برای ساخت هواکش صنعتی بی صدا‎ از واحد سون بهره گرفته می‌شود.

اعداد و رقم‌هایی که در جدول فوق می‌بینید، مربوط به میزان صدای تولید شده توسط یک هواکش عادی است. هرچه از سمت بالای جدول به سمت پایین حرکت کنیم، شدت این صداها بیشتر شده و اذیت‌ کننده‌تر خواهند شد. به همین دلیل است که خیلی از صنایع و کارخانه‌جات امروزه از انواع هواکش صنعتی بی‌صدا استفاده می‌کنند.

تولید هواکش صنعتی بی‌صدا حاصل آخرین پیشرفت‌های صنعت ساخت تهویه است. در مورد سازوکار و نحوه کارکرد مدل‌های مختلف هواکش صنعتی بی صدا، می‌توان گفت که در این هواکش‌ها به علت وجود داشتن پوشش محافظ و عایق صدا،‌ کمتر صدایی به بیرون و محیط کار می‌رسد. در واقع، نوع سیستم هواکش و تهویه تفاوت چندانی ندارد و تفاوت عمده در مورد پوشش محافظ این تجهیزات است. برخلاف اعدادی که در جدول فوق اعلام شد، در مدل‌های مختلف هواکش صنعتی بی صدا‎، شدت صدا از ۲۹ دسی‌بل (در مدل‌های ضعیف تر) و از ۳۸ دسی‌بل (در انواع قوی تر) تجاوز نخواهد کرد. به عبارت دیگر، صدایی که انواع مختلف هواکش صنعتی بی‌صدا تولید می‌کند، چیزی بیش از سروصدایی که به صورت روزمره در اطراف شما وجود دارد نخواهد بود.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست مرتبط