روش طراحی سیستم هواکش آشپزخانه‌های صنعتی

روش طراحی سیستم هواکش آشپزخانه‌های صنعتی

روش طراحی سیستم هواکش آشپزخانه‌های صنعتی

در مقاله قبل با سیستم تهویه آشپزخانه‌های صنعتی آشنا شدیم و دراین مقاله قصد داریم با پروسه طراحی، تولید و اجرای این سیستم آشنا شویم.

شروع کار:

هوای آشپزخانه به شدت گرم است! این جمله یک راهنمای موثر برای طراحی سیستم هواکش آشپزخانه صنعتی به شمار می‌رود و گاهی اوقات آشپزخانه با دود، چربی و گرما پر می‌شود که این مسئله کاملا به میزان هوای خروجی بستگی دارد؛ همچنین تحقیقات نشان داده است مدل هود، ویژگی‌های ساخت هود، چیدمان نصب، ورود هوای مثبت، انتخاب هواکش صنعتی مناسب و قراردادن وسایل گرمازا در زیر هود تأثیر چشمگیری بر توانایی هود برای مکش و مهار دود دارد.

برای روش انتخاب هواکش صنعتی این مقاله را بخوانید.

موقعیت:

با توجه به نظر مهندس طراح و پیمانکار نصب، موقعیت نصب هود، کانال کشی مناسب و چیدمان مناسب آشپزخانه می‌تواند راندمان بالایی را بر اساس ضریب دفعات تعویض هوا برای مکش و مهار کامل گرما، دود و چربی برای محیط آشپزخانه صنعتی بوجود بی‌آورد.

برای مطالعه بدست آوردن ضریب دفعات تعویض هوا این مقاله را بخوانید.

طراحان سیستم‌های تهویه صنعتی می‌بایست از دانش و تجربه بالایی برخوردار باشند زیرا کلید بهینه سازی عملکرد هواکش صنعتی در جزئیات طراحی می‌باشد تا بتوان با هزینه مناسب، بالاترین بازدهی را بدست آورد. (مانند طراحی، چیدمان نهایی آشپزخانه، کانال کشی مناسب و محل قرار گیری دستگاه سانتریفیوژ یا اگزاست‌فن)

مکش و تخلیه :

ابتدا ضریب تخلیه که مبنای کار طراحی است را محاسبه و بدست می‌آوریم. بسیاری از ویژگی‌آیرودینامیکی و فشارهای استاتیکی نیز می‌بایست محاسبه و در بدست آوردن این ضریب لحاظ گردد. مانند کناره‌ها یا لبه پایینی هود، کانال‌های انتقال هوا، محل و اندازه فیلتر و… .

هودهای دیواری، جزیره‌ای، هلالی، قفسه‌ای در تخلیه انتهایی در مناطق مختلف دارای اختلاف‌هایی هستند که می‌بایست در ارتفاع‌های مختلف از محل پخت و پز محل‌های مختلف آشپزخانه طراحی و نصب گردد.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست مرتبط