سهولت در خرید هواکش صنعتی (۲)

سهولت در خرید هواکش صنعتی (۲)

سهولت در خرید هواکش صنعتی (۲)

تهویه صنعتی 

در تمام مکان‎هایی که نیاز به تهویه و یا تغییر هوا خواهید داشت به دلیل حضور افراد یا ماشین آلات، کیفیت و پاکیزگی هوا افت می‌کند، و مکان‌های خانگی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این نیاز البته در محیط‌های صنعتی بیشتر احساس می‌شود و باید با امکانات مختلف موجود در بازار، امر تهویه صنعتی را به انجام رساند. اگر انواع و اقسام مختلف این تجهیزات، ذهن شما را درگیر کرده با کمک متخصصان این امر می توانید ابتدا نیازسنجی کنید تا بتوانید مناسب ترین دستگاه را تهیه کنید.

شرکت مکنده دمنده برای مشاوره رایگان و خرید میزبان شما خواهد بود.

مزایای استفاده از تهویه صنعتی:

  • تامین مداوم هوای تازه از طریق وارد کردن هوا از محیط بیرون
  • حفظ سطح دما و رطوبت در مقدار دلخواه
  • کاهش احتمال بروز آتش سوزی و یا انفجار
  • حذف یا کاهش آلودگی و ذرات معلق در هوا

قیمت هواکش صنعتی

بر اساس پارامترهای مختلفی قیمت فن تغییر می کند. هر فن یا هواکش بر اساس سایز از استانداردهایی مشخص پیروی می‌کند. گاهی اوقات بنا به درخواست مشتری و کارایی فن این استانداردها را می‌توان تغییر یا ارتقاء بخشید. پارامترهایی که قابل تغییر می باشند و بر قیمت هواکش صنعتی اثر گذار هستند شامل:

  • ضخامت ورق
  • شکل ظاهری فن
  • نوع طراحی پروانه
  • نوع الکتروموتور
  • جنس ورق
  • و نوع پوشش رنگ می‌باشند.

موتور هواکش صنعتی

یک موتور هواکش در حالت کلی از سیم پیچ، یاتاقان، و چند قطعه دیگر تشکیل شده است که درون فریم (بدنۀ) موتور جای گرفته‌اند. این فریم می‌تواند هم از قطعات درونی محافظت فیزیکی کند و هم با جذب گرمای به وجود آمده در سیم پیچ، کار خنک سازی را تا حدی انجام دهد؛ به همین خاطر انتخاب بدنۀ مناسب موتور هواکش هنگام خرید بسیار حائز اهمیت است.

برخی از فریم ها از نوع باز بوده ولی با کمک تیغه هایی زاویه دار و شبکه‌ای از قطعات داخلی محافظت می‌شود که به این نوع فریم ODP نیز گفته می‌شود. برخی کاملا بسته و ضد ورود گرد و غبارند (TEAO) و به گونه‌ای قرار می‌گیرند که همان جریان هوای فن که در حال عبور است، از داخل موتور نیز عبور کرده و آن را خنک کند. برخی فریم‌های موتور نیز از نوع TENV بوده و کاملا بسته هستند تا از ورود گرد و غبار جلوگیری شود؛ ولی برای خنک شدن هیچ شیار یا تمهیداتی در آن به کار نرفته و به صورت طبیعی و همرفتی خنک می‌گردد.

برخی موتورها نه تنها کاملا بسته و حفاظت شده‌اند بلکه با استفاده از سیل‌ها و پوشش‌هایی، حفاظتی دو چندان یافته تا مایعات شیمیایی، آب، گرد و غبار و غیره نتواند به آن نفوذ کند. موتورهای ضد انفجار نیز برای برخی دیگر از کاربردها طراحی شده‌اند که ساخت بدنه و داخل آن‌ها به گونه‌ای است که احتمال انفجارشان به حداقل برسد و از این حیث موتورها به دو دسته تقسیم می‌شوند که هر دسته نیز ۴ مدل می‌تواند داشته باشد تا مشخص باشد هر موتور هواکش صنعتی در برابر چه عوامل انفجاری، مقاومت می‌کند.

هواکش صنعتی سه فاز

وقتی یک هواکش صنعتی موتور آن از نوع سه فاز باشد، چرخ دنده‌ها با گشتاور کمتری کار می‌کنند و لرزه‌ها اختلال کمتری به بار می‌آورند و گشتاور چرخشی نیز مناسب‌تر خواهد بود و بهره‌وری در مصرف انرژی نیز بهتر خواهد شد.

تولید کننده هواکش صنعتی

باید به استانداردهای ایمنی و محافظتی و کیفیت ساخت یک تولید کننده هواکش توجه کند. به علاوه، به جای استفاده از مرغوب ترین مواد و ارائه یک مدل گران قیمت، با ارائه کیفیت‌های قابل قبول تا عالی، انواع توانایی‌های مالی را پوشش دهد. خدمات پس از فروش نیز امری بسیار مهم است و تولید کنندگانی که تمام تمرکز خود را روی فروش محصول می‌گذارند نمی‌توانند اعتبار چندانی برای خود مهیا کنند.

بهترین کیفیت با استفاده از استانداردها و الگوهای خارجی را فقط از شرکت مکنده دمنده می‌توانید تهیه کنید.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست مرتبط