هر چیزی که باید درباره طراحی سیستم تهویه آشپزخانه بدانید

هر چیزی که باید درباره طراحی سیستم تهویه آشپزخانه بدانید

هر چیزی که باید درباره طراحی سیستم تهویه آشپزخانه بدانید

 

برای بسیاری، طراحی آشپزخانه صنعتی کار بسیار پیچیده و مهمی است؛  زیرا در آن غذاهای بسیا خوشمزه و با ظاهری زیبا طبخ می‌شود.

اما این فرایند خارق العاده دارای چند نکته آزار دهنده است: بو ، رطوبت و چربی.

سیستم تهویه ایده آل برای آَشپزخانه صنعتی میتواند باعث شگفتی‌هایی روی آن قطرات چربی شود و شما را  از شر بو و رطوبت در محیط خلاص کند.اما قبل از تصمیم گیری باید بدانید چه از چه نوع اجاقی استفاده می کنید و متناسب با آن هواکش سیستم تهویه صنعتی خود را انخاب کنید. شما می‌بایست خودتان یا تسط کارشناسان به ملاحظات فنی دقت کنید. یک هود جزیره‌ای در وسط فضای اصلی هود دیواری بالای تمامی اجاق‌ها توصیه می‌شود. از طرف دیگر، یک دستگاه هواساز به شما امکان را می دهد تا هوای تازه و خنک را وارد محیط آشپزخانه بگذارید. همچنین میزان فاصله هود از زمین، میزان فاصله هود از اجاق ها، میزان فاصله هود از سقف و دیوار در امر مکش بسیار تأثیر گذار است.

برای مشاهده انواع هواساز (اینجا) کلیک کنید.

تهویه آشپزخانه ایده آل:

میزان تهویه در هر دقیقه اولین چیزی که باید در مورد آن فکر کنید، این که چه مقدار هوا را از چند متر کانال می‌خواهید خارج کنید اولین اقدام برای طراحی سیستم تهویه آشپزخانه است زیرا بر اساس این مقادیر شما هواکش صنعتی مورد نیاز را تهیه می‌کنید.
عملکرد یک هود در فوت مکعب در دقیقه (CFM) است. هرچه تعداد CFM بیشتر باشد، هود هوای بیشتری را خارج می‌کند. CFM شما به اندازه و نوع محیط و ساعت کاری آشپز نیز بسیار وابسته است.

معضل صدای هواکش صنعتی در آشپزخانه:

هودهای صنعتی و هواکش‌های صنعتی می‌توانند پر سر و صدا باشند، و بسیاری از افراد به همین دلیل است که از آنها استفاده نمی‌کنند. اجازه ندهید که در هنگام طراحی آشپزخانه صنعتی ایده آل، صدا دلیلی مهم برای شما باشد. بلندی صدای هواگش صنعتی یک واحد اندازه گیری بلندی بین المللی بر اساس گوش انسان دارد که دسیبل نام گذاری شده است. شرکت مکنده دمنده پارس در هنگام طراحی میزان دسی بل (dB) هواکش را به شما اعلام می‌کند. سیستم‌های تهویه صنعتی آشپزخانه صنعتی معمولاً دارای دسیبل ۳-۶ هستند که این صدا معمولا حدود ۳ برابر صدای یخچال در حال کار است. بالاترین ممکن به ۷ برابر صدای ترافیک در جاده می رسد.

۵ نکته طلایی برای کاهش صدا

۱- پایه‌های هواکش صنعتی را محکم کنید. زیرا از لرزش فن جلو گیری می‌کند و صدا را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

۲- از صداگیر خروجی استفاده کنید، صداگیر‌ها در انتهای مسیر خروجی هوا نصب می‌شود و باعث کاهش چشمگیر صدا در محیط خارجی و محل نصب هواکش صنعتی می‌شود.

۳- از باکس فیلتر استفاده کنید. با ایجاد اتاقک آکوستیک میزان صدا را به مقدار قابل توجهی در داخل و خارج محیط کنترل کنید

برای مشاهده هواکش صنعتی به همراه اتاق آکوستیک (اینجا) کلیک کنید.

۴- از دیمر استفاده کنید. با استفاده از دیمر می‌توانید برای زمان‌هایی که استفاده کمتری از آشپزخانه می‌کنید سرعت فن را کاهش داده و هوای کمتری را خارج کنید و در نتیجه صدای کمتری را متحمل می‌شوید.

۵- حدالامکان سعی کنید هواکش سانتریفیوژ را در خارج از آشپزخانه مانند پشت بام نصب نمایید تا صدای هواکش صنعتی با صدای پیرامون فضای باز مخلوط شده و صدای کمتری به گوش شما و همسایه‌ها برسد.

برای راهنمایی در مورد انتخاب یا سرویس و نگهداری هواکش صنعتی با ما تماس بگیرید.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست مرتبط