هواکش آکسیال (محوری)

هواکش آکسیال (محوری)

هواکش آکسیال (محوری)

هواکش آکسیال (محوری):

هواکش آکسیال چیست؟ در مواقعی که فشار استاتیکی سیستم تهویه خیلی کم باشد، بهترین انتخاب، هواکش آکسیال است.

سایز و هوادهی:

هواکش آکسیال صنعتی در سایز (قطر) پروانه از ۳۰۰ تا ۱۲۵۰ میلی‌متر و با قدرت تخلیه ۱۸۰۰ تا ۱۴۲۰۰۰ مترمکعب در ساعت برای نصب بر روی دیوار یا سقف و یا داخل کانال ساخته می‌شود.

قطعات:

این هواکش‌ها اصولاً از چند قطعه مانند قاب، پروانه، الکتروموتور، توری محافظ و نگهدارنده الکتروموتور تشکیل می‌شوند.

قاب: قاب هواکش‌های آکسیال از ورق گالوانیزه یا ورق آهنی ST37 تولید می‌گردد که برای جلوگیری از خوردگی و فرسایش آبکاری می‌شود. دهانه قاب این هواکش‌ها متناسب با قطر پروانه از ۳۰۰ تا ۱۲۵۰ میلی‌متر، تولید شده و برای ماکزیمم راندمان یک دهانه قیفی شکل (bellmouth) بر روی آن ایجاد گشته و برای سهولت نصب، چهار سوراخ روی آن تعبیه گردیده است.

پروانه: در تولیدات شرکت مکنده دمنده پروانه‌ هواکش‌های آکسیال بصورت آلومینیومی طراحی و تولید می‌گردد که مستقیماً به شافت الکتروموتور متصل می‌شود. 

الکتروموتور: الکتروموتور مانند بقیه محصولات شرکت مکنده دمنده، از الکترموتورهای استاندارد تکفاز و سه فاز ساخت کشور ایران (موتوژن تبریز) و یا به درخواست کارفرما از کشورهای آلمانی، اروپایی، آمریکایی همچون SIMENS VEM, LOHER, SEVER,, ATB یا الکتروموتورهای ضد انفجار، ضد رطوبت و ضد حرارت تولید می‌گردد.

توری محافظ: کلیه هواکش‌های آکسیال در یک طرف دارای توری محافظ جهت نگهداری الکتروموتور و پروانه می‌باشند.

دمپر یا توری حفاظ در خروجی هواکش جزء لوازم اضافی محسوب می‌گردد.

نگهدارنده الکتروموتور: همانطور که گفته شد، در هواکش‌های سایز کوچک برای نگهداری الکتروموتور از توری محافظ استفاده می‌شود، اما در سایزهای بزرگ‌تر می‌توان از ورق گالوانیزه با توجه به وزن الکتروموتور استفاده نمود.

انواع هواکش آکسیال صنعتی:

شرکت مکنده دمنده این نوع هواکش را در سه تیپ آکسیال صنعتی مدل AET، سقفی آکسیال مدل RAT و هواکش کانالی مدل JET FAN ارائه می‌نماید.

تفاوت ها:

هواکش‌های کانالی مانند هواکش‌های AET بوده و تنها اختلاف بین این دو هواکش، نوع قاب آن می‌باشد که به شکل استوانه‌ای ساخته می‌شود.

در هواکش سقفی آکسیال نیز خم بالک‌ها عکس خم بالک‌های هواکش‌های AET بوده و بجای دمیدن، هوا را می‌کشد.

برای مشاهده انواع هواکش‌های آکسیال صنعتی (اینجا) کلیک کنید.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست مرتبط