هواکش صنعتی یک بار برای همیشه!

هواکش صنعتی یک بار برای همیشه!

هواکش صنعتی یک بار برای همیشه!

هواکش صنعتی یک سیستم مکانیکی است که هوای تازه در فضای باز را وارد محیط کار (کارخانه یا صنعت) می‌کند و هوای داخلی آلوده را از بین می‌برد. تهویه هواکش صنعتی در یک کارخانه برای ایجاد یک محیط کار سالم و ایمن برای کارمندان و از بین بردن یا کنترل آلاینده‌های رها شده در یک محیط کار داخلی استفاده می‌شود. تهویه را می‌توان با باز کردن یک پنجره (طبیعی) و یا با استفاده از پنکه‌ها (دستگاه‌های مکانیکی) انجام داد. آلاینده‌های متداول که با استفاده از سیستم تهویه صنعتی برداشته می‌شوند عبارتند از: بخارات قابل اشتعال ، بخارات جوش ، گرد و غبار ، مواد شیمیایی سمی‌، رطوبت و ….

نصب هواکش صنعتی مناسب برای تأمین محیطی ایمن و سالم برای کارگران بسیار مهم است. هواکش صنعتی برای نظارت بر کیفیت هوای داخل ساختمان بسیار مهم است. یک هواکش صنعتی مناسب به گونه ای طراحی شده است که باعث می‌شود هوا را با سرعت خاصی وارد فضای کار شود و فشار هوای لازم را ایجاد کند تا از صرفه جویی در هزینه برای گرمایش و سرمایش اطمینان حاصل شود.

 

تأمین مداوم هوای تازه محیط و تامین سطح دما و رطوبت مورد نیاز و خارج سازی هوای آلوده هدف اصلی هواکش صنعتی است.

 

اهمیت هواکش صنعتی:

از هواکش صنعتی اغلب در مکان‌هایی استفاده می‌شود که ذرات موجود در هوا سمی‌، دودهای شیمیایی خطرناک ، گرد و غبار و سایر بخارات مضر تولید می‌شوند. برای کاهش تأثیر این خطرات، باید هواکش صنعتی مناسب نصب شود. به عبارت ساده، هواکش صنعتی هوای بد را از محیط خارج کرده و با هوای تازه جایگزین می‌کند.

هواکش صنعتی بخشی ضروری از هر تاسیسات صنعتی است که در یک فضای محدود در آن کارمندان کار می‌کنند و آلاینده‌های مضر تولید می‌کنند. این کار نه تنها باعث تمیز شدن هوا برای تنفس کارکنان می‌شود بلکه امکان کنترل بهتر دما را نیز فراهم می‌کند و خطر آتش سوزی در مرکز را کاهش می‌دهد.

دو روش اصلی هواکش صنعتی برای ایمن نگه داشتن کارکنان از هوای آلوده محیط‌های صنعتی وجود دارد – رقیق سازی و اگزاست دود.

 

اگزاست دود از محل:

وقتی میزان آلودگی زیاد باشد ، به طور معمول از اگزاست محلی استفاده می‌شود. این کار با از بین بردن هوای آلوده نزدیک به منبع ، و سپس ارسال آن هوا از طریق یک سری فیلترها در مسیر خروج از تأسیسات انجام می‌شود. برای راه اندازی مجرای این سیستم نیاز به برخی هزینه‌های پیش رو است ، اما می‌تواند مقادیر زیادی از آلودگی‌ها را به اشکال مختلف برطرف کند.

 

رقیق سازی :

استفاده از هواکش صنعتی برای رقیق سازی هوای محیط ایده آل برای موقعیت‌هایی است که میزان آلودگی هوا و سمیت کمی‌دارند . در رقیق سازی هواکش صنعتی هوا آلوده را با هوای پاک از خارج از مرکز مخلوط می‌کند. به طور معمول ، هواکش صنعتی بزرگ بر روی دیوارها و سقف‌ها نصب می‌شوند.

 

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید هواکش صنعتی همین الان تماس بگیرید.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست مرتبط