دستگاه بگ فیلتر (غبارگیر صنعتی)

دستگاه بگ فیلتر (غبارگیر صنعتی)

دستگاه بگ فیلتر (غبارگیر صنعتی)

 

عملکرد دستگاه غبارگیر به این صورت می‌باشد که غبار ایجاد شده در محیط را توسط هودها و کانال‌ها از منابع غبار خیز جمع آوری و به صورت شناور به سمت دستگاه غبارگیر انتقال می‌دهد؛ این انتقال توسط یک دستگاه سانتریفیوژ با ایجاد فشار منفی در داخل شبکه کانال‌ها و دستگاه غبارگیر انجام می‌گیرد. سرعت انتقال در داخل کانال‌ها تابع خواص فیزیکی ذرات معلق می‌باشد ولی محدوده مجاز طراحی بین ۲۰-۱۰ متر بر ثانیه در نظر گرفته می‌شود. غبار به همراه هوا وارد محفظه اصلی دستگاه غبارگیر (اتاق کثیف) می‌گردد و پس از عبور از میان کیسه‌ها که از جنس الیاف با خواص و دانسیته متفاوت می‌باشند، غبار را جا گذاشته و هوای تصفیه شده با عبور از محفظه تمیز، وارد فن شده و از دهانه خروجی آن خارج می‌شود.

کیسه‌ها پس از مدت زمان خاصی توسط غبار پوشیده خواهند شد و در این زمان سنسور اختلاف فشار که اختلاف فشار هوا قبل و بعد از کیسه را کنترل می‌نماید، فرمان تمیزکاری را صادر می‌کند. سیستم تمیزکاری شامل یک دستگاه میکروکنترلر و شیرهای برقی جهت عبور هوای تمیز کاری برای فیلتر‌ها در شبکه لوله‌های هوای فشرده و ونتوری‌های مربوطه می‌باشد به این ترتیب وقتی که میزان فشار قبل و بعد کیسه‌ها به مقدار مشخصی برسد، میکروکنترلر، فرمان باز شدن را به شیر برقی صادر می‌کند و تمیزکاری آغاز می‌شود.

این دستگاه در صنایع مختلف معدنی و بهداشتی نظیر دارو سازی، پودر های میکرونیزه، کاشی، سرامیک، چینی، پودر های میکرونیزه، صنایع سیمان، فولاد و … کاربرد دارد.

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

پست مرتبط