همه چیز راجع به هواساز صنعتی

همه چیز راجع به هواساز صنعتی

همه چیز راجع به هواساز صنعتی

دستگاه هواساز، دستگاهی است که همراه با سیستم‌های گرمایش و سرمایش به کار می‌رود تا هوا را در ساختمان به جریان انداخته و آنجا را تهویه کند. دستگاه‌های هواساز دستگاه‌های بزرگ و پیچیده‌ای هستند و به سیستم کانال‌کشی متصل می‌شوند که هوای خارج شده از داخل ساختمان را جمع می‌کنند و هوای تهویه شده را در داخل فضای ساختمان پخش می‌کنند. تولیدکنندگان دستگاه هواساز این ابزار را با مشخصات متفاوتی تولید می‌کنند. در این مقاله نکاتی را بیان کرده‌ایم که به خرید یا فروش هواساز مناسب برای اهداف مشخص به شما کمک می‌کنند.

اندازه دستگاه هواساز

یکی از مهم‌ترین مواردی است که هنگام خرید دستگاه هواساز باید بدان توجه شود، اندازه است. یک منزل مسکونی در مقایسه با یک ساختمان بزرگ به دستگاه هواساز کوچک‌تری نیاز خواهد داشت؛ بنابراین، باید اندازه‌هایی را در نظر بگیرید که از همه رایج‌ترند.

محل نصب

فضای موجود برای نصب دستگاه، یکی دیگر از عواملی است که باید همراه با اندازه در نظر گرفته شود. برخی از افراد ترجیح می‌دهند دستگاه هواساز را در پشت‌بام ساختمان نصب کنند تا فضای لازم برای استفاده از تجهیزات دیگر را نگیرد.

به‌هرحال، یک اتاق مکانیکی مجزا، رایج‌ترین محلی است که برای نصب دستگاه هواساز استفاده می‌شود، بنابراین، خریداران ترجیح می‌دهند دستگاهی را بخرند که اندازه‌اش با محل نصب آن متناسب باشد.

نوع کاربرد

انواع دستگاه هواساز که برای سیستم گرمایش به کار می‌روند، با دستگاه‌هایی که در سیستم‌های تهویه و سرمایش استفاده می‌شوند، تفاوت دارند. تفاوت آن‌ها به دلیل عناصر گرمایش و سرمایش است که در آن‌ها نصب شده‌اند؛ بنابراین، بدیهی است که دستگاه هواساز را باید متناسب با شرایط آب و هوایی که در آن زندگی می‌کنید، انتخاب کنید. یا حتی می‌توانید دستگاه‌های گرمایش را برای فصل زمستان و سرمایش را برای فصل تابستان انتخاب کنید. 

انواع دستگاه هواساز

هواساز دو نوع دارد:

هواساز گازسوز مستقیم (Direct gas-fired) که از یک کوره گازی برای تخلیه محصولات احتراق در جریان هوای جبرانی تأمین شده برای ساختمان تشکیل می‌شود.

هواساز گازسوز غیرمستقیم (Indirect gas-fired) مهروموم شده‌اند و هیچ محصول احتراقی ندارند که در جریان هوای جبرانی تخلیه شود.

بنابراین، باید مدلی را سفارش دهید که با نیازهایتان مطابقت داشته باشد. 

سایر عوامل

  • محدوده حرارتی محیط نیز باید در نظر گرفته شود.
  • نوع فن نصب‌شده در دستگاه
  • نوع قابی که برای محافظت از دستگاه در برابر شرایط آب و هوایی سخت استفاده شده است، به‌علاوه، ضخامت قاب را نیز باید در نظر بگیرید.
  • نوع فیلترهای به کار رفته در دستگاه

در پایان، باید هواساز را به‌طوری انتخاب کنید که با شرایط و نیازهایتان مطابقت داشته باشد.

شرکت مکنده دمنده انواع دستگاه‌های گردگیر و تجهیزات شامل هواکش صنعتی ، کانال، لوله و تجهیزات ، سانتریفیوژ مکنده و دمنده  می‌باشد. شما می‌توانید جهت مشاوره و خرید این دستگاه‌ها با کارشناسان شرکت تماس گرفته و بصورت رایگان مشورت کنید.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست مرتبط